Budynek Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego nr 2 w Kętach
Plac zabaw przy budynku szkolnym
Zajęcia wychowania fizycznego na hali sportowej
Tablica pamiątkowa gimnazjum

Zielona Szkoła 2016

W dniach 3 - 12 czerwca uczniowie klas 6a, 6d i 5a pod opieką p. Beaty Merty, p. Katarzyny Wadoń-Kasprzak i p. Barbary Arkuszewskiej spędzili 10 dni na Zielonej Szkole w miejscowości Murzasichle.

Pierwszego dnia, po dotarciu na miejsce, wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę do Polany Starżyskiej i Wodospadu Siklawa. Niestety, zaczęło padać i musieliśmy wracać do ośrodka. Potem zjedliśmy obiad i poszliśmy na warsztaty. Pierwsza grupa, czyli uczniowie klas 6a i 5a, miała zajęcia pt.: „Dlaczego krew jest czerwona?”, a druga, czyli uczniowie z klasy 6d, warsztaty teatralne, na których zgłębiali tajnik sztuki aktorskiej.

Drugiego dnia razem z przewodnikiem udaliśmy się na Psią Trawkę. Wycieczka była bardzo ciekawa. Po obiedzie grupa pierwsza poszła na warsztaty teatralne, a druga na zajęcia o bakteriach.

Trzeci dzień rozpoczął się Mszą Świętą w Sanktuarium Fatimskim, po której udaliśmy się na wycieczkę do Doliny Kościeliskiej. Pogoda dopisała, więc szło się przyjemnie. Kiedy dotarliśmy do schroniska, mogliśmy zamówić sobie coś do jedzenia. Przy schodzeniu wstąpiliśmy do bacówki na prawdziwe oscypki. Po kolacji mieliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Czwartego dnia grupa pierwsza miała lekcje survivalu, czyli sztuki przetrwania. Uczyliśmy się, jak rozpalić ognisko i wiązać przydatne węzły. W tym samym czasie druga grupa wzięła udział w kolejnej części warsztatów teatralnych. Po obiedzie nastąpiła zamiana. Wieczorem odbył się pokaz talentów połączony z dyskoteką.

Piątego dnia wszyscy razem udaliśmy się na spotkanie z góralem, panem Adamem Gąsienicą, w Izbie Regionalnej w Murzasichlu. Nasz rozmówca opowiadał o góralskiej kulturze i historii. Następnie poszliśmy na obiad, a po nim przyjechała grupa taneczna, która uczyła nas tańca góralskiego. Gdy pierwsza grupa brała udział w warsztatach tanecznych, druga uczyła się budować szałasy.

Szóstego dnia pojechaliśmy na Słowację, do parku wodnego „Tatralandia”. Wszyscy świetnie się bawili i miło spędzili czas. Podczas wieczoru integracyjnego nasz trener, pan Łukasz, uczył nas gry o nazwie Hia-hondo.

Siódmego dnia spacerowaliśmy po Zakopanem „śladami Witkiewicza”. Pan przewodnik pokazywał nam piękne góralskie budynki i ciekawie o nich opowiadał. Mieliśmy również czas wolny na kupienie pamiątek na Krupówkach. Następnie wjechaliśmy kolejką linową na Kasprowy Wierch, skąd podziwialiśmy piękne widoki. Później wróciliśmy do ośrodka na obiad, po którym poszliśmy do parku linowego.

Ósmego dnia pierwsza grupa miała warsztaty z rodziną góralską. Wysłuchaliśmy opowieści o życiu górali w przeszłości oraz podziwialiśmy śpiew i grę na instrumentach góralskiej kapeli. Grupa druga w tym czasie uczyła się sztuki cyrkowej na warsztatach cyrkowo-kuglarskich. Po obiedzie nastąpiła zamiana. Następnie, po skończonych zajęciach, klasa 6d starała się opanować sztukę robienia szałasów. Podczas wieczoru integracyjnego uczyliśmy się, jak skręcić pieska z balonów.

Dziewiątego dnia grupa pierwsza miała warsztaty z capoeiry - brazylijskiej sztuki walki. Poznaliśmy na nich podstawy capoeiry i śpiewaliśmy piosenki z nią związane. Grupa druga rozmawiała o nałogach z panią psycholog. Malowaliśmy drzewa i człowieka jak symbole skutków nałogu. Po obiedzie nastąpiła zamiana. Pod koniec dnia odbyło się podsumowanie Zielonej Szkoły. Wszyscy płakali, nawet chłopcy. Później, smutni, poszliśmy do swoich pokoi.

Ostatniego, dziesiątego dnia po śniadaniu udaliśmy się na Mszę do pobliskiego kościoła. Potem wróciliśmy do ośrodka, kupiliśmy oscypki i spakowaliśmy nasze bagaże do autobusu. Następnie pojechaliśmy do Skansenu Kolejowego w Chabówce, gdzie oglądaliśmy stare pociągi. Odwiedziliśmy także Park Zdrojowy w Rabce, gdzie zjedliśmy obiad i udaliśmy się na ostatni wspólny spacer.

Zrobiło nam się przykro, kiedy musieliśmy już wracać do domu. Pobyt ten zapamiętamy na długo, bo był to już ostatni nasz wyjazd na Zieloną Szkołę...